Search

Břicho po porodu: Nestahujte ho příliš brzy, je to nebezpečné!

Když zaručené nefunguje, ba co víc, ohrožuje!

Neexistuje asi maminka, která by nechtěla co nejdříve po porodu mít nazpět svou původní postavu. Pravda je však taková, že bříšku trošku trvá, dokud se stáhne a dá původní formy, podobně ani shodit kila navíc, pokud se nám je podařilo během těhotenství nabrat, není záležitostí jednoho dne.

Odborníci doporučují nespěchat – nejvhodnějším způsobem je postupné dostávání se zpět do formy. Nejlepším prostředkem k tomu je přirozený pohyb a cvičení. Mnohé z nás však přemýšlejí nad jednoduššími a rychlejšími metodami, ale pozor, některé z nich mohou ohrozit naše zdraví. Takovým jsou například i kompresní pásy, které mají zmenšit bříško, pas a boky co nejdříve po porodu.

Zvadlé bříško

Čím více dětí žena porodí, tím má většinou větší problém získat původní postavu. Svaly se natáhnou a i ty ženy, které mávali ploché bříško mají problém vrátit ho do původní podoby. Devětadvacetiletá Jennifer otěhotněla s druhým dítětem a už předem hledala způsob jak pomoci oslabeným svalům břicha, které bude po porodu určitě mít a ještě v horším stavu jako po prvním dítěti. Nikdy v životě neměla jiné než ploché bříško, ale už po prvním dítěti zjistila, že může být vcelku problém dostat ho do původního stavu.

Slibná novinka?

Samozřejmě, existovala možnost cvičení a pravidelného pohybu, ale přece jen to trvá dlouho … Proto, když narazila v jedné prodejně pro budoucí maminky na kompresní pás, neváhala. Hrubý pružný pás sliboval totiž časné zmenšení břicha, pasu a boků po porodu. Pás má ženám připomenout, aby používali své břišní svaly a také zmenšit otok, minimalizovat strie a podpořit páteř. Proč ho tedy nevyzkoušet?

Zázračný kompresní pás?

Tento vcelku nevinný trend je velmi populárním zejména v USA, ale dostává se i k nám, kde kompresní pásy také již vyhledává stále více žen. Málokterá z nás si však uvědomí, že tento pás může mít pro nás nejen pozitiva, ale pro naše zdraví může představovat i rizika.

Jennifer začala kompresní pás nosit už tři dny po porodu. Nosila ho ve dne i v noci, dokonce v něm i spala. Nevadilo to ani její partnerovi, který chápal, že se chce cítit dobře. Ještě větší radost měla, když po dvou týdnech zjistila, že už může bez problému nosit vypasované trička. Rozdíl byl zřejmý, i když vůbec necvičila. Po šesti týdnech byla zpět ve své formě.

Oblíbený již v minulosti

Kompresní pás nebo korzet často používaly ženy po porodu i v minulosti. Byl velmi oblíbeným v Japonsku i v Jižní Americe a jeho používání v současnosti oživili některé známé osobnosti, například herečka Jessica Alba, která nosila dokonce dva kompresní pásy. K dalším propagátorka tohoto způsobu návratu k původní postavě jsou i Angelina Jolie a Gwen Stefani.

Ne všechno je ideální

O tom, že opět i v tomto případě vyhrává ideál krásy nad zdravým rozumem svědčí negativa, které si dámy mohou nošením kompresních pásů, ale také formující prádla navodit. Odborníci z celého světa upozorňují na fakt, že ženy nošením těchto pásů riskují vznik inkontinence, trávicí problémy, oslabení zádových svalů a další komplikace.